Onderhoud weerhoudt je van ongewenste risico's

Naarmate je website groter wordt, vereist het meer onderhoud. Onderhoud is meer dan alleen op de knop ‘bijwerken’ drukken: het maken van back-ups gaat vooraf en het testen van de wijzigingen achteraf.  Zo zullen we:

  • Wij voeren onderhoud uit namens de ‘normale’ of OTAP-methode;
  • Maken voor- en achteraf een back-up en informeren je over belangrijke wijzigingen;
  • Lossen voor een vast bedrag fouten op die er al waren óf ontstaan zijn tijdens het onderhoud;
  • Bieden in combinatie van een Service Level Agreement (SLA) de garantie dat fouten achteraf kosteloos worden opgelost;

Onderhoud volgens de OTAP-methode

Bij grote websites én webwinkels waarbij de beschikbaarheid nummer #1 prioriteit is, werken wij volgens de OTAP-methode. Binnen die methode migreren wij je website van de live productieomgeving terug naar de tekentafel (ontwikkelomgeving). Binnen die omgeving voorzien wij je van alle updates. In de T van testomgeving worden de wijzigingen getest en fouten eruit gehaald, en in de A van acceptatieomgeving leggen wij de wijzigingen aan je voor. Eenmaal akkoord is de update klaar om uitgerold te worden in de productie omgeving.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

In de regel is iedere opdrachtgever bij ons welkom, groot of klein. Na ons eerste gesprek gaan wij kijken wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen en komen dan met een voorstel. Om onderhoud uit te laten voeren, is het dus niet verplicht de website bij ons gemaakt te laten hebben.

Als jouw website onderhoud nodig heeft, dan kan je ons inschakelen om de installatie bij te werken en ontstane problemen op te lossen. Het is dus niet nodig om een abonnement af te sluiten – al raden wij dit om de onderstaande redenen wel aan:
  • Met een onderhoudscontract verzeker jij je dat de website goed werkt en ontstane fouten gratis worden opgelost;
  • Bespaar je op de kosten: periodiek onderhoud uitvoeren is minder kostbaar dan één keer in de zoveel tijd;

De hoofdvraag is: wanneer is jouw website toe aan onderhoud? Voor webwinkels met boekhoud-, pakket- en betaalintegraties is het belangrijk dat al die integraties goed blijven werken. Voor dergelijke websites adviseren wij iedere maand onderhoud uit te voeren, zodat het werk aan onze kant minder omvangrijk is en de webwinkeleigenaar minder voor de werkzaamheden betaalt. Voor een relatief eenvoudige website met enkel bedrijfsinformatie, kan eens per 3 of 6 maanden al volstaan. Dit advies kunnen wij dan ook alleen geven op basis van de functionaliteiten, koppelingen, bezoekersaantallen en impact voor het bedrijf. Hier kunnen wij naar vragen op het moment nadat je contact met ons opneemt.

Wat ondernemers zeggen

Jonker

Wij zijn erg tevreden met de professionele website. Ons evenement in A'dam werd een groot succes, bedankt voor jullie snelle service!

Hortifair
Van Dijk

Adequate ondersteuning wanneer je het nodig hebt, prima service voor een aantrekkelijke prijs. 5 sterren!

Van Dijk
Deliweb

Onze Facebook bedrijfspagina stelt onze klanten centraal en laat hun voortdurend in contact blijven met ons bedrijf. Wij zijn zeer te spreken over de snelle en creatieve aanpak van Peppix.

Deliweb
 
Opache
Cloudflare
NGINX
Facebook Pixel
Woocommerce
WordPress
MyParcel