
Bekende namen zoals Google, Hotjar en Facebook worden ingezet om het gedrag van je bezoekers te bestuderen. Dit leidt tot heel veel data waar Noëll samen met zijn collega’s graag induikt. In dit overzicht vind je een aantal technieken die wij gebruiken.
Heatmaps


Effectiviteit van een advertentie
Demografische interesses
Met de demografie- en interesse tracking van Google Analytics krijgen wij een duidelijk beeld van de doelgroep die je website bezoekt. Met deze informatie kunnen we beslissen om je website aan te passen.


E-commerce en event tracking
Misschien wel de belangrijkste van alle informatie is de e-commerce en event tracking van Google Analytics. Zo kunnen we bijhouden wanneer een:
- Product is toegevoegd óf verwijdert in de winkelwagen of wenslijst;
- Een video wordt afgespeeld;
- Pagina of bericht via social media is gedeeld;
- Gebruiker in- of uitgelogd is op de website;
Aan de hand van deze informatie, in combinatie met de bezoekersaantallen uit de eerdere rapporten, kunnen wij bepalen hoe succesvol je website nu is en waar we op kunnen bijsturen.
- Marketing