WhatsApp
Of stuur een mail
- Google Workspace
Start vandaag
Wil je overleggen? Stuur Noëll een bericht.
Google Drive is dé vervanger van de netwerkschijf op kantoor. Het is namelijk één plek waar alle bestanden samenkomen en gedeeld worden, zonder dat jij je zorgen hoeft te maken over het onderhoud of de veiligheidsrisico’s van brand en waterschade. Met de verschillende abonnementen biedt Google Drive aparte hoeveelheden opslagruimte, beginnend bij 30 GB tot onbeperkt.
Bestanden delen via Google Drive
Zodra je een bestand in Google Drive hebt opgeslagen, kan je het bestand heel specifiek delen met andere personen. Oók kan je ervoor kiezen om het bestand met iedereen die over de link beschikt te delen; dit is handig als je bijvoorbeeld grote bestanden via je website wilt delen zonder daarbij je eigen webserver tot last te zijn.
Samenwerken met Peppix
- Wij trainen je collega's met Google Workspace
- Helpen je bij het instellen van de mail, agenda en Drive
- Houden je organisatie in beheer
- Zijn de hele week bereikbaar via WhatsApp en mail
Video afspelen
De voordelen van Google Drive
Bestanden opslaan en delen vanaf één plek via elk apparaat:
- Alle bestanden opslaan in de cloud, met een limiet tot 5.000 GB per bestand;
- Beschikbaar op alle apparaten, van computers tot tablets en smartphones;
- Gemakkelijk te delen met collega’s en andere mensen via het internet;
- Goed beveiligd met 2FA en specifieke bedrijfsinstellingen;
Bestanden beheren in de 'Cloud'.
Google Drive is het beginpunt van Google waarbinnen jij je bestanden kan vinden. Zie het maar als een Verkenner (of Finder) binnen je webbrowser. Als je de bestanden graag lokaal wil zien, dan kan je met behulp van de Google Drive desktop synchronisatietool en met de Drive app in de App- en PlayStore alle bestanden direct vanaf je computer of telefoon benaderen. De bestanden zijn vervolgens offline te downloaden op je apparaat.
Goed beveiligd.
Google beveiligt zijn services tegen slijtage, brand- en waterschade, door de data op meerdere én verschillende plekken op te slaan. Dit noemen we in jargon ‘redundantie’. Als één harde schijf waarop de data is opgeslagen kapot gaat, dan neemt een andere schijf dit automatisch over zonder dat jij daar hinder van hebt. Verder kan je met de uitgebreide beveiligingsopties van Google instellen wat wel en niet is toegestaan. Zo kan je instellen dat de afdeling administratie de gegevens uitsluitend met de accountant mag delen, terwijl de afdeling grafische vormgeving de bestanden met iedereen mag delen. Oók kunnen we monitoren op het (per ongeluk) delen van BSN en credit card nummers. Zo houd jij de controle over de gegevens.
- Wat ondernemers zeggen
Deliweb
Geweldig bedrijf, we zijn zeer tevreden met de nieuwe Google-implementatie. Het is fijn om een IT partner achter de hand te hebben voor vragen over onze mail.
Deliweb
Steenbergen
Gemak dient de mens; bedankt voor jullie uitstekende hulp met onze website. Onze website kan er weer tegenaan!
Klaas
Weerkamp
Het duurde even voordat ik wist hoe DirectAdmin werkt, maar met de YouTube video’s en de uitleg via WhatsApp weet ik wat ik moet doen.
Stephan