Google Workpsace support

Google Workspace ondersteuning.

Basissupport wordt bekostigd vanuit Google. Aanvullende support is optioneel.

Vanuit Google krijg je standaard Google Workspace ondersteuning. Dat is voor bedrijven met technische kennis vaak voldoende. Voor bedrijven die dat niet hebben, of één vast aanspreekpunt willen, bieden we een aanvullend ondersteuningspakket dat voorziet in:

  • Persoonlijke hulp bij vragen, aanpassingen, verzoeken en doorgroeimogelijkheden;
  • Back-ups van je mails, afspraken en adresboek, tot wel 7 jaar lang;
  • Op afstand (of tegen km-vergoeding) hulp bij installatie van de mailbox, Google Drive en meer;
  • Ondersteuning via de telefoon, Google Meet, mail en WhatsApp;
  • Een storingslijn die iedere dag van 6:00 tot 23:00 bereikbaar is;
  • Monitoring van je DNS om te voorkomen dat jouw mails in de spam belanden;
  • Continue monitoring op verdachte activiteiten;

Aanvullende Google Workspace ondersteuning

Wist je dat we naast de standaard Google Workspace-ondersteuning ook uitgebreide SLA-pakketten aanbieden? Onze SLA-pakketten zijn ontworpen om je bedrijf te ondersteunen met persoonlijke hulp, uitgebreide back-ups, en continue monitoring.

Google Workspace ondersteuning bij Peppix

SLA Basis

  • Beperkte support bij problemen
  • Support bij licentiebeheer, onderhoud en accountherstel
  • Contact via e-mail en WhatsApp

SLA Aanvullend

50
00
én 5.00€ per licentie, per maand
  • Persoonlijke hulp bij vragen en gebruik
  • Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:00 - 17:00
  • Telefonisch, via Google Meet, e-mail en WhatsApp bereikbaar.
  • Inclusief onderhoud, beveiligingschecks en monitoring

SLA Uitgebreid

250 plus 10.00€ per licentie, per maand
  • Alles uit het aanvullend pakket, plus:
  • Hulp bij het doorvoeren van wijzigingen, zoals wachtwoord herstellen en accounts aanmaken
  • 7 dagen per week bereikbaar van 6:00 - 23:00
  • Gratis back-ups van Gmail, Agenda en adresboek tot 7 jaar lang

(*) Wij zijn een tweedelijns partner die aanvult op Google’s eigen support. Ons basis ondersteuningspakket is gratis beschikbaar op basis van best-effort. Wil je een ICT-partner waarop je kunt vertrouwen? Overweeg dan ons Aanvullend (SLA1) of Uitgebreid (SLA2) pakket. Je kunt ons ook inhuren voor €20 per kwartier zonder aanvullend ondersteuningscontract. Wil je weten wat de licenties kosten? Bekijk dan de Google Workspace prijslijst.

Gratis Google Workspace ondersteuning aanvragen

In de video laten we je zien hoe je gratis contact kunt opnemen met Google Workspace support via admin.google.com. We raden je aan om dit altijd als eerste stap te doen.
Mocht je daarna nog steeds hulp nodig hebben, dan staan wij voor je klaar. Je kunt ons inhuren voor €20 per kwartier, of kiezen voor een SLA voor continue ondersteuning.

Persoonlijke Google Workspace ondersteuning

 

Noëll staat voor je klaar om vragen over Google Workspace op te lossen. Tegelijkertijd kun je bij hem terecht voor hulp bij problemen, de installatie en het doorvoeren van wijzigingen. Ook kun je hem vragen om advies over hoe services zoals Gedeelde Drive en Google Discussiegroepen het beste kunnen worden toegepast binnen je bedrijf. Dit zijn dingen die Google niet aanbiedt, maar Noëll wel. Hieronder zetten we het nog eens op een rij.
Google Workpsace support

Storingslijn 

Ervaar je een probleem dat direct actie vereist? Dan ben je bij de storingslijn aan het juiste adres. Van maandag tot en met zondag tussen 6:00 en 23:00 staat Noëll klaar om jou te helpen bij urgente kwesties die jouw werk tijdelijk onmogelijk maken.

Google Workpsace data

7 jaar lang uitgebreide back-ups

Je e-mails, afspraken en contactpersonen bij Google zijn kwetsbaar voor hackers. Met een druk op de knop kan je data worden verwijderd. Met de gratis back-up service voor klanten met een SLA2-contract voorkomen we dat gegevens onherstelbaar worden verwijderd. Tegelijkertijd kan deze service worden gebruikt voor het archiveren van oud-medewerkers, het overdragen van bestanden en e-mails, en het voldoen aan de bewaarplicht van de Belastingdienst. Meer informatie over de back-up service vind je hier.
Google Workpsace gmail docs meet

Gratis hulp en monitoring voor iedereen (ook het basis-pakket!)

Met het inschakelen van ons zorg je ervoor dat je Google Workspace-organisatie wordt gemonitord op verdachte activiteiten. Ook wordt je mailreputatie gecontroleerd en wordt erop toegezien dat je personeel veilig met hun accounts omgaat. Heb je hulp nodig bij het instellen van je mailbox, het aanmaken van accounts of het delen van accounts? Dan zit dit gratis bij je SLA-ondersteuning inbegrepen.

Hieronder zie je een foto van ons interne monitoringsdashboard voor het controleren van je mailreputatie. 

Veelgestelde vragen over de abonnementen

Ons tarief bedraagt €80,00 per uur exclusief BTW. We hanteren een starttarief van 1 uur. Daarboven ronden we de prijs per kwartier naar beneden af. Voordat we van start gaan, ontvang je eerst een prijsopgave.

Het Google Workspace Enterprise pakket geeft je de mogelijkheid om onbeperkt bestanden op te slaan. Verder kun je zelf bepalen waar je data wordt opgeslagen. Daarnaast biedt het enterprise pakket aanvullende opties om de beveiliging van je data te controleren en aan te scherpen. Op de website van Google wordt uitgebreid uitgelicht wat het verschil tussen alle abonnementen is.
Op het moment dat jij overstapt naar Google Workspace, hebben we de inloggegevens van je huidige hostingpakket nodig, zodat we de DNS gegevens kunnen aanpassen en de oude mailaccounts kunnen overzetten naar Google Workspace. Wij behandelen deze gegevens vertrouwelijk, zoals we ook in onze privacy policy hebben omschreven.

Eén mailadres staat bij Google Workspace gelijk aan één gebruiker. Als je collega Jan het mailadres [email protected] gebruikt, dan telt dit één gebruiker. Een extra alias, zoals [email protected], is gratis. Gezamenlijke mailboxen, zoals [email protected], tellen ook als één gebruiker. Bij vijf collega’s en één gezamenlijke inbox betaal je dus voor zes gebruikers. Vertrekt een van je collega’s, dan zie je dat direct terug op je factuur: Bij ons betaal je per dag voor de gebruikte licenties.

Je kunt op twee manieren opzeggen, we zetten de antwoorden hieronder uiteen. Je samenwerking met ons beëindigen, maar Google Workspace nog steeds gebruiken Als je om wat voor reden dan ook onze samenwerking wilt stopzetten, dan kunnen wij je abonnement loskoppelen. Op dat moment krijg jij de regie over je Google Workspace organisatie en betaal je vanaf dat moment de licentiekosten rechtstreeks aan Google. Geen probleem dus. Het hele pakket opzeggen en overstappen op een ander systeem Als Google Workspace je niet bevalt, dan kunnen wij je organisatie verwijderen. Ons advies is om vóór die tijd al je mails, bestanden en afspraken over te zetten naar een ander systeem, zodat je gegevensverlies voorkomt. Onze abonnementen zijn per dag aanpasbaar.
Ja. Van de aanvraag tot de installatie tot aan het opzetten en instellen van de DNS servers; Noëll heeft vanuit zijn jarenlange ervaring alle expertise in huis om je aanvraag vlekkeloos te laten verlopen.
Ja. Wij bereiden de overstap een paar dagen van te voren voor. Op die manier kunnen we op het ‘moment suprême’ de knop omzetten. Hierna zullen al je mails in Gmail binnenkomen. Je kunt hierdoor ook tijdens het overstappen blijven mailen. Een paar dagen van te voren stuurt Noëll de inloggegevens van de nieuwe Google account rond, zodat jij en je collega’s dezelfde dag nog aan de slag kunt.  Je oude mailberichten worden ondertussen overgezet – dit duurt 1 tot 3 dagen (dus: van zaterdag tot maandag).
Nee, je kunt niet meerdere Google Workspace abonnementen combineren. Je moet bij je aanvraag kiezen uit Business Starter, Business Standard of Enterprise, waar Noëll je zo goed mogelijk bij helpt. Zeg je achteraf: “dit is niet het pakket dat ik wilde”, dan kunnen we dat pakket diezelfde dag nog aanpassen naar een hoger of lager pakket. Je betaalt bij ons per dag voor je verbruik.
Als je opslagruimte tekort komt, dan heb je twee opties: je kunt je hele organisatie upgraden naar een hoger pakket, of individueel, dus per gebruiker, opslagruimte aanschaffen via Google Drive. Dat laatste doe je aan de hand van deze handleiding via drive.google.com. Voor het upgraden van het pakket moet je contact met ons opnemen.
Ja. Google Drive biedt pakketten met onbeperkte opslagruimte, de mogelijkheid om documenten, excelsheets en presentaties te maken, je computer te back-uppen, bestanden te delen en online samen te werken. Met Gedeelde Drives kun je een netwerkschijf maken die je onderling met collega’s en freelancers deelt; en met de vele integraties kun je Google Drive koppelen met de programma’s die je dagelijks gebruikt. Dit maakt dat Google Drive een uitstekend platform is om je zaken online – vanaf ieder apparaat  – te kunnen regelen. Google Drive is beschikbaar voor Windows, MacOS, Linux, iOS en Android.

Google maakt, net zoals Office 365, gebruik van de asymmetrische beveiligingsmethode AES. Die beveiligingsmethode is zo moeilijk te kraken dat de meeste computers er jaren over doen om de bestanden te ontsleutelen. Tegelijkertijd kun je met tweestap verificatie je eigen account beveiligen tegen ongewenste toegang. Wil je bestanden beveiligd via de mail sturen, dan kun je via Gmail een (tijdelijke) link met SMS verificatie naar de ontvanger sturen. Je kunt er in Google Drive ook voor kiezen om bestanden tijdelijk met iemand te delen.

Dit maakt dan ook dat Google Workspace een veilige oplossing is om bestanden, e-mails en documenten in te verwerken en te versturen. Dat zien wij ook terug in onze samenwerking: van scholen tot advocatenkantoren, één ding hebben ze gemeen: ze zijn tevreden over Google Workspace.

Nee, er is geen proefperiode, maar wij bieden wel een 30 dagen niet goed geld terug garantie bij Google Workspace, met uitzondering van onze uren (installatie, aanvraag, migratie). Alle Google Workspace licenties zijn dagelijks aanpasbaar. Voor het opzeggen hebben wij 30 dagen nodig om je account bij Google Workspace netjes te verwijderen of over te dragen. 

Kortom:
+ Je betaalt per dag voor je licenties
+ Verwijder je vandaag een gebruiker, dan verrekenen we dat direct op de factuur
+ Aan het eind van de maand krijg je een gezamenlijke factuur voor het gebruik van de afgelopen 30 dagen
+ Niet goed, geld terug, met uitzondering van onze uren.

Het overzetten van je mailboxen, agenda’s en adresboeken duurt meestal twee dagen. De overstap plannen we bedrijven daarom op zaterdag en zondag in. Je blijft tijdens de overstap gewoon bereikbaar. Het ongemak is dat je even niet in je oude mailberichten kunt zoeken totdat het overzetten is voltooid. Noëll houdt je via de mail (en WhatsApp) op de hoogte van de ontwikkelingen, zodat je weet hoe het ervoor staat.

Van Dijk

We zijn nu een jaar klant bij Peppix en zijn erg te spreken over jullie diensten. Goed bereikbaar en prima prijs/kwaliteit verhouding.

Arjan
Herman

Toen we in 2018 een IT partij zochten hebben we Peppix benaderd. We zijn nog steeds klant en onze website draait nog steeds goed. Bedankt voor de samenwerking.

Ruben
Jonker

Bij de migratie naar Google Workspace zijn we goed geholpen. Noëll was goed bereikbaar en de communicatie via WhatsApp was erg prettig.

Esther

 
IGWTrust
HLG
2knowlab
DBOM
EVG Start
AZ autobedrijf
Ledkoning
Contentoo