Uitdaging

Voor één van Nederlands grootste winkels op het gebied van bakken is binnen een relatief korte termijn een webwinkel gerealiseerd met meer dan 2.500 producten. De uitdaging zat in het formaat van de webwinkel. Hoe kan een infrastructuur 2.500 producten en 15.000 unieke bezoekers aan op de eerste dag?

Webwinkel

De webwinkel is gebaseerd op een open-source systeem: dit betekent dat ons team veel vrijheid had in het bedenken van nieuwe oplossingen, zoals het importeren van een productenlijst via Excel en het direct kunnen verzenden van pakketten via PostNL.

De webwinkel is toonaangevend op het gebied van klantvriendelijkheid. Met een responsief ontwerp, waardoor gebruikers gemakkelijk kunnen bestellen via de smartphone, de mogelijkheid om in te loggen via Facebook én het systeem dat op basis van het postcode en huisnummer het adres opzoekt, hebben wij de lat hoog gelegd. Hieronder nog een aantal functies die voor deze webwinkel zijn ontwikkeld:

  • Producten in de webwinkel worden eenvoudig bijgewerkt via excel;
  • De webwinkel heeft een aparte prijslijst voor gebruikers die inloggen als groothandel;
  • Er is de mogelijkheid om contant, via iDEAL, overboeking, credit card of PayPal te betalen;
  • Transactiekosten voor credit card en PayPal betalingen worden doorberekend.

Infrastructuur

Voor de infrastrctuur zijn wij een samenwerking met Totaaldomein B.V. aangegaan en hebben wij een solide basis gelegd voor de webwinkel. De server wordt 24/7 gemonitord en is van alle gemakken voorzien. De specificaties lopen uiteen van een 4 core processor tot 8 GB ram.

De e-mailberichten worden afgehandeld via Google Apps for Work, waarbij door middel van filters de nieuwe orders in een aparte map worden gezet.

Kenmerken

Opdrachtgever: Cake, Bake & Love
Industrie: Foodsector
Diensten: Productverkoop, bakken, workshops