Uitdaging

Voor Cafetaria de Pinguin in Zwolle is een lokaal gevestigd fastfoodbedrijf binnen de Zwolse stadsgrachten, tegenover de Media Markt. Om te zorgen voor een extra omzetstijging, is gekeken naar de mogelijkheid om bestellingen bij klanten thuis te bezorgen.

Hierbij is rekening gehouden met de maximale rijafstand voor de bezorgers, het aantal maximum orders op een avond en het minimale bestelbedrag. Deze onderdelen zijn uiteindelijk teruggekomen in de website.

Website

De website biedt klanten de mogelijkheid om eten online te bestellen. Hierbij is er de optie om het eten gratis af te halen, of te laten bezorgen tegen een kleine vergoeding. Klanten kunnen inloggen via Facebook, het adres invullen door middel van een postcode checker en betalen via o.a. PayPal en iDEAL.

Er is een minimum bestelbedrag ingesteld om ervoor te zorgen dat de bezorgers niet heen en weer hoeven te rijden voor 2 blikjes cola. Dit systeem werkt zeer solide en zorgt voor een goede basis van de website. Zoals bij de meeste fastfood bedrijven zijn de marges bij bestellingen klein.

Het assortiment is aangevuld en wordt bijgehouden op basis van een excel sheet dat alle producten omvat. Dit werkt zeer eenvoudig.

Marketing

Thuisbezorg.nl
Naast de online website, is Cafetaria de Pinguin ook aangesloten op thuisbezorg.nl. Thuisbezorg.nl is een aanvulling op de nieuwe bestelsite en biedt voor Cafetria de Pinguin een extra doelgroep potentiële klanten.

Nieuwsbrief
Gebruikers die zich abonneren op de nieuwsbrief kunnen (regelmatig) kortingsacties verwachten van Cafetaria de Pinguin. Het gaat hierbij om probeer acties, promotiecodes en gratis verzenden. Deze acties zorgen ervoor dat klanten blijven terugkeren op de website.

Kenmerken

Opdrachtgever: Cafetaria de Pinguin
Industrie: Foodsector
Diensten: Fastfood, levering aan huis