Stap over op Google Workspace (voorheen G Suite)

Voor betrouwbaarheid van de mailserver hebben wij gekozen voor een samenwerking met ’s werelds grootste mailprovider: Google. De zakelijke suite biedt je een aantal tools die onmisbaar zijn binnen je bedrijf, door de efficiënte workflows en de vele mogelijkheden. Op deze pagina leggen wij je in het kort uit wat onze samenwerking zo bijzonder maakt.

Wat is Google Workspace (voorheen G Suite)? Zakelijke e-mail voor ondernemers

In tegenstelling tot de mailbox die je wellicht kent van je huidige webhostingprovider, biedt Google Workspace (voorheen G Suite) een scala tools die noodzakelijk zijn voor een groeiend bedrijf. Denk hierbij aan ongelimiteerde opslag, een onlinegarantie van 99.997% per jaar, archiveringsmogelijkheden, uitgebreide mailopslag, Outlook, MacOS, iOS en Android integratie én volledige, persoonlijke ondersteuning vanuit ons. Deze mogelijkheden konden wij je niet bieden zonder de hulp van Google.
  • Maak gebruik van een reclamevrije, zakelijke variant op Gmail;
  • Bewaar onbeperkt bestanden, zoals grote videomontages en drukbestanden in Google Drive, en deel die bestanden (zonder beperking) met anderen;
  • Je deze bestanden, mails en agenda altijd en overal beschikbaar hebt;
  • De suite makkelijk in gebruik neemt binnen Outlook, MacOS, iOS en Android;
  • Profiteert van volledige migratie door onze professionals;
  • Goede, persoonlijke ondersteuning krijgt voor het instellen van je accounts;
  • De mogelijkheid krijgt tot het op locatie installeren van de Google Workspace (voorheen G Suite) accounts;
  • Het door ons laten automatiseren van taken, waaronder het filteren van berichten en het tegengaan van spam;
  • Gebruik kan maken van archivering en e-Discovery voor je berichten, chats en bestanden ter gelegenheid van je administratie en de AVG.
De ondersteuning die je bij het gebruik van Google Workspace mag verwachten, gaat verder dan een simpele handleiding. Wij zijn bereikbaar voor al je vragen over Google Workspace en kunnen je op afstand helpen met de installatie van de mailadressen en de synchronisatie tools. Oók denken wij na over het implementeren van Google Workspace op organisatieniveau en kijken wij mee naar eventuele groeikansen. Hieronder worden de kosten per gebruiker in kaart gebracht.

Prijslijst

Bekijk hier wat Google Workspace (voorheen G Suite) per maand kost.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Het migreren van de bestaande mailboxen, digitale agenda’s, adresboeken en data duurt enkele uren, afhankelijk van de heoveelheid data en medewerkers dat tegelijkertijd wordt overgezet. Dit is een geautomatiseerd proces waar je weinig aandacht aan hoeft te besteden. Je bent in tussentijd gewoon bereikbaar voor diegene die jou willen contacteren.

Wat gebeurt er als er problemen optreden?

In het geval van problemen, treden wij direct op en voltooien wij het proces handmatig. Er wordt vooraf altijd een back-up gemaakt van je mailbox, zodat wij de garantie kunnen geven dat er géén gegevens verloren gaan.

Opmerking: wij hebben nu toe 1 incident meegemaakt waarbij het proces niet kon worden voltooid. Dit kwam door een verouderde POP3 server van de opdrachtgever die stukliep. Middels een testomgeving en een back-up is de mail daarna alsnog gemigreerd naar Google Workspace (voorheen G Suite).

Moeten wij jullie toegang verlenen tot onze mailbox?

Nee, dit is niet verplicht. Hoewel wij adviseren om de migratie door ons uit te voeren, bestaat er de mogelijkheid om zelf een vereenvoudigd proces te doorlopen met behulp van een specialist op afstand. Het is hierbij niet mogelijk om jeagenda, adresboek of takenlijsten te migreren. Wil je dit toch, dan zal je ons tijdelijk toegang moeten geven tot de gegevens om het Google Workspace (voorheen G Suite) importprogramma te laten uitvoeren. Wij behandelen deze vertrouwelijke gegevens strikt in een AES 256bits beveiligde kluis. Zie voor meer informatie ook onze privacy policy.

Google Workspace (voorheen G Suite) wordt gebruikt door bedrijven uit de Fortune 500. Op het gebied van service, functionaliteit en garantie heeft Google zich al meerdere malen bewezen. In tegenstelling tot Office 365, is Google Workspace (voorheen G Suite) gemakkelijk in beheer. Het is een recht-toe-recht-aan pakket met veel opties om jouw onderneming te ondersteunen.

Voordat wij in 2014 met Google Workspace (voorheen G Suite) samenwerkten, hadden wij een eigen oplossing ontwikkeld. Een server zorgde voor de afhandeling van de mailberichten voor meer dan 15 bedrijven. Toen wij in volume groter werden, besefte Noëll dat hier ook risico’s aan kleefde, zoals: wat gebeurt er bij een gegevenslek? En wat als alle data in een keer weg is? Daarom zijn wij in 2014 gaan samenwerken met Google, zodat dit soort zaken voorkomen kunnen worden en wij ons kunnen focussen op waar wij goed in zijn: het bouwen en hosten van websites.

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem direct contact met ons op.

Wat ondernemers zeggen

Kamphuis

Het is fijn om alle diensten onder één partij te brengen, bij Peppix wordt alles snel geregeld en sturen ze een keer per maand een factuur.

Kamphuis
Jonker

Wij zijn erg tevreden met de professionele website. Ons evenement in A’dam werd een groot succes, bedankt voor jullie snelle service!

Hortifair
Van der Veen

De combinatie van een webhosting pakket met Google Apps for Work licentie is een fijne bijkomstigheid; dit scheelt mij tientallen euro’s per jaar!

Van der Veen
 
Google Tag Manager
Google Cloudsearch
Google Mail
Google Docs
Google Analytics
Google Adwords
Google Adsense