Stap over op Google Suite

Google Suite combineert een zakelijke variant van Gmail met een aantal extra’s dat het samenwerken met anderen super makkelijk maakt, zo is het voordeel dat je met GSuite:

  • Een reclamevrije, zakelijke variant op Gmail hebt;
  • Onbeperkt bestanden, zoals grote videomontages en drukbestanden, kan opslaan in Google Drive en (zonder beperking) kan delen met anderen;
  • Je deze bestanden, mails en agenda altijd en overal beschikbaar hebt;
  • Het naadloos integreert met Outlook, MacOS, iOS en Android;
  • Volledige migratie door onze professionals;
  • Goede, persoonlijke ondersteuning voor het instellen van je accounts;
  • De mogelijkheid tot het op locatie installeren van de Google Suite accounts;
  • Het door ons laten automatiseren van taken, waaronder het filteren van berichten en het tegengaan van spam;
  • Maak gebruik van archivering en e-Discovery van je berichten, chats en bestanden voor je administratie.

Wat is Google Suite? Zakelijke e-mail voor ondernemers

In tegenstelling tot de mailbox die je wellicht kent van je huidige webhostingprovider, biedt Google Suite een aantal tools die noodzakelijk zijn voor een groeiend bedrijf. Denk hierbij aan ongelimiteerde opslagmogelijkheden, een uptime-garantie van 99.997%, archiveringsmogelijkheden zoals e-Discovery, uitgebreide mailopslag, Outlook, MacOS iOS en Android integratie én persoonlijke ondersteuning.

Veelgestelde vragen

Google Suite wordt gebruikt door bedrijven uit de Fortune 500. Op het gebied van service, functionaliteit en garantie heeft Google zich al meerdere malen bewezen. In tegenstelling tot Office 365, is Google Suite gemakkelijk in beheer. Het is een recht-toe-recht-aan pakket met veel opties om jouw onderneming te ondersteunen.

Voordat wij in 2014 met Google Suite samenwerkten, hadden wij een eigen oplossing ontwikkeld. Een server zorgde voor de afhandeling van de mailberichten voor meer dan 15 bedrijven. Toen wij in volume groter werden, besefte Noëll dat hier ook risico’s aan kleefde, zoals: wat gebeurt er bij een gegevenslek? En wat als alle data in een keer weg is? Daarom zijn wij in 2014 gaan samenwerken met Google, zodat dit soort zaken voorkomen kunnen worden en wij ons kunnen focussen op waar wij goed in zijn: het bouwen en hosten van websites.

Ja, via het contactformulier hiernaast kan je een vrijblijvende 30-dagen proefversie aanvragen, waarin je alle voordelen van Google Suite kunt ontdekken. Na afloop van de proefperiode, kan je het abonnement zonder dataverlies verlengen. De abonnementsvormen die wij bieden, zijn maandelijks opzegbare contracten en jaarcontracten. Wij kunnen je binnen deze periode voorzien van de migratie op GSuite, de installatie en configuratie van Google Suite binnen je bedrijf. Wij gaan al voor je aan de slag vanaf 1 gebruiker, en dat maakt onze samenwerking met jou en Google onmisbaar tijdens de stap in jouw carriere.

Google Suite begint al bij €5.20 per gebruiker per maand. Google Drive opslag begint bij €19.99 per jaar voor 200 GB opslag en €99.99 per jaar voor 2TB (2.000 GB) opslag. Voor bedrijven die iedere dag met grote bestanden werken, zoals in de grafische sector, biedt Google een speciaal pakket waarmee je geniet van onbeperkte opslagruimte. Dit pakket heet Google Suite Business en kost €10,40 per gebruiker per maand. Doordat wij groots inkopen, vind je bij ons lagere prijzen dan bij Google. Voor actuele informatie verwijzen wij je door naar onze prijslijst. Naast de abonnementen van Google, bieden wij je een optionele SLA voor extra ondersteuning. Deze optie is niet verplicht, maar wel aanwezig.

Het overzetten van de bestaande mailboxen, agenda’s en adresboeken duurt enkele uren, afhankelijk van de hoeveelheid data dat wij moeten overzetten. Dit is een geautomatiseerd proces waar wij, na het instellen, weinig aandacht aan hoeven besteden. Tijdens het overzetten kan je gewoon doorgaan met werken in Google Suite. Langzamerhand zullen je oude gegevens beschikbaar komen in Google Suite.

Moeten jullie toegang krijgen tot onze mailbox?

Voor het overzetten van je oude mailbox moet ons importprogramma tijdelijk kunnen inloggen in jullie oude mailbox. Dit is een automatisch proces dat enkele uren duurt. Op het moment dat je de gegevens van je oude mailbox vanwege privacy redenen niet wil delen, zullen wij je oude mailberichten niet kunnen overzetten. In dat geval zal je zelf, handmatig, de oude mailberichten moeten overzetten. Hier kunnen wij je dan niet bij helpen. Hoe dan ook zullen wij ons houden aan ons privacy policy. Hierin staat beschreven hoe wij met je gegevens omgaan. Kort samengevat zullen wij de gegevens alleen gebruiken voor het overzetten van de mailberichten. Hier gaan wij vertrouwelijk mee om.

Wat gebeurt er als er problemen optreden?

In sommige gevallen hebben wij gezien dat de oude mailserver het niet aankan om alle berichten over te zetten. In zulke gevallen maken wij een back-up van de mailbox, maken wij zelf een nieuwe mailserver aan, importeren die oude mailbox in de nieuwe mailserver en importeren dan alsnog de oude mailberichten in Google. Hoe dan ook zullen wij een back-up maken van je oude mailbox zodat er tijdens het overzetten niets verloren gaat.

Ja, Google Suite biedt standaard 30 GB opslagruimte per medewerker in Google Drive, het alternatief op Dropbox. Deze ruimte kan jij en je collega’s voor het opslaan van foto’s, video’s en documenten. Werkmappen, projectgegevens en grote PDF-bestanden; niets is Google Drive te gek. Het kan zijn dat er een tekort aan opslagruimte ontstaat. Daar bieden wij, en Google, verschillende opties voor. De meest voor de hand liggende optie is dat je additionele schijfruimte aanschaft via Google Drive. Voor €99.99 per jaar heb je maar liefst 2 TB (2.000 GB) opslagruimte. Is het zo dat niet alleen jij, maar eigenlijk al je collega’s meer opslagruimte nodig hebben, dan kan je overstappen op Google Suite Business. Voor €8.00 per gebruiker per maand, heb je vanaf 5 werknemers onbeperkte opslagruimte. Onbeperkt. Dan kan je eindeloos veel bestanden opslaan, back-ups maken van je systemen en alles net zo snel weer delen met bijvoorbeeld je opdrachtgevers.

Google maakt, net zoals Office365, gebruik van de asymmetrische beveiligingsmethode AES. Met AES wordt iedere bit 256 keer zo lang gemaakt. De verhouding is dus 1 op 256. Het is tot nu toe onmogelijk om bestanden dat met AES geëncrypt zijn in minder dan 100 jaar te kraken. We kunnen dus stellen dat AES een hele veilige methode is om je data te beveiligen. Verder biedt Google 2 factor authenticatie aan voor het et inloggen, een TLS verbinding tijdens het synchroniseren en heb je veel mogelijkheden om de beveiliging op bedrijfsniveau te regelen. Zo kan je eisen dat je collega’s een wachtwoord op zijn of haar Android telefoon moet hebben ingesteld, voordat zij gebruik kunnen maken van hun Google Suite werkaccount.

Dit maakt dan ook dat Google Suite een van de veiligste toepassing is om bestanden, e-mails en documenten in te verwerken.

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem direct contact met ons op.

Wat ondernemers zeggen

Van Wijk

Wij zijn zeer tevreden met de folders die Peppix voor ons heeft ontworpen, de elegante rondingen maken onze folders zeer uniek. Bedankt!

Van Wijk
Steenbergen

Gemak dient de mens; bedankt voor jullie uitstekende hulp met onze website. Onze website kan er weer tegenaan!

Steenbergen
Weerkamp

cPanel of DirectAdmin, het maakt mij allemaal niet uit. Zolang het maar werkt, en dat doet het! Helemaal goed!

Weerkamp
 
Google Cloudsearch
Google Adsense
Google Drive
Google Analytics
Google Docs
Google Contacts
Google Adwords