Google Workspace bij Peppix Benelux

GOOGLE WORKSPACE MIGRATIE EN ONDERSTEUNING​

Peppix Benelux is een gecertificeerd Google Partner sinds 2014.

Met Google Workspace mail je via Gmail, werk je samen met in Google Drive, vergader je in Google Meet, bel je via Google Voice, en beheer je jouw planning in Google Agenda. Wij helpen je bij de overstap, het trainen van collega’s en het beheer. Dat kan gratis, op basis van best-effort, of met een SLA contract naar keuze. Je vindt de SLA opties hier

Waarom samenwerken met Peppix?

Wat zit er in Google Workspace inbegrepen?

De term Workspace is een omschrijving van een heleboel diensten in één pakket. Dit pakket heeft een vaste prijs per maand. Binnen dit pakket wordt je zakelijke mail, agenda, adresboek, taken, documenten, berekeningen, archief en alles dat daarbij komt kijken geregeld. Het wordt letterlijk ‘de Cloud’ genoemd; juist doordat alles online komt te staan. Al je bestanden, afspraken en discussies zijn overal toegankelijk. Wereldwijd, op elk apparaat. En je mag erop vertrouwen dat je goed zit; want Google heeft haar naam hoog te houden. De beveiliging wordt geregeld op basis van audit rapporten, 2FA, actieve monitoring en DLP. De back-ups kun je naar wens inrichten met Google Vault of ons SLA pakket. Het Workspace pakket is dus een combinatie van alles online hebben, met de zekerheid dat het goed werkt, tegen een vaste prijs per medewerker per maand.

Alle voordelen op een rij gezet

  • Dankzij onze ervaring denken we actief mee bij een efficiënte inrichting van Google Workspace, de beveiliging, de manier waarop het integreert in jullie werkwijze en welke mogelijkheden er zijn om beter gebruik te maken van alle functies.
  • Bij overstap krijg je een reclamevrije, zakelijke variant van Gmail. Je mailt namens je eigen bedrijf;
  • Je kunt bestanden, zoals videomontages en drukbestanden, opslaan in Google Drive en delen met freelancers en werknemers;
  • Deze bestanden, mails en agenda’s zijn altijd en overal beschikbaar;
  • Het integreert met Windows, Mac, iOS en Android, Outlook, Apple Mail en Windows Mail;
  • Wij regelen de installatie en migratie van al je mails, bestanden, afspraken en contacten;
  • Naderhand helpen we je collega’s persoonlijk bij het instellen en gebruiken van hun accounts;

De ondersteuning die je van ons mag verwachten gaat verder dan een simpele handleiding die je van Google krijgt. Wij zijn bereikbaar voor al je vragen en kunnen je op afstand helpen met de installatie van de mailadressen en Google Drive. Die ondersteuning kost € 24,00 per kwartier, of wordt gedekt vanuit je SLA. Hieronder zie je de licentiekosten per maand.

Workspace Starter

Bevat alle functies en 30 GB opslag, ideaal om mee te beginnen.
5
20
Per persoon per maand
  • Volledige Google Workspace pakket
  • 30 GB opslagruimte per persoon
  • Reclamevrij en goed beveiligd

Workspace Standard

Gericht op bedrijven die veel bestanden delen, mét 2 TB opslag en Gedeelde Drives.
10
40
Per persoon per maand
  • Gedeelde Drives en Cloud Search
  • 2.000 GB opslagruimte per persoon
  • Google Meet vergaderingen opnemen

Workspace Enterprise

Onbeperkte opslag, goede archivering- en extra beveiligingsopties
20
80
Per persoon per maand
  • Extra beveiliging zoals SSO
  • Onbeperkte opslag voor iedereen
  • Archivering van oud-medewerkers

Hoe werkt de migratie naar Google Workspace?

Zodra je contact opneemt met Noëll, zal hij de stappen met jou bespreken. Noëll gaat eerst kijken hoe je de mail nu geregeld hebt. Daarna maakt hij een planning. Die planning bevat informatie over wie er wordt overgezet, met welke services er rekening moet worden gehouden en wat voor jullie een handige dag is om de mail over te zetten. In praktijk zien we dat Noëll dan zijn zaterdag vrij plant om met jullie aan de slag te gaan. Dit doet hij tegen hetzelfde uurtarief van €24,00 per kwartier.

Google Workspace bij Peppix Benelux

Welke ondersteuning verwacht jij?​

Voor korte vragen kun je altijd bij ons terecht. Wil je dat wij meedenken, je medewerkers trainen en kleine wijzigingen direct doorvoeren? Dan komt er €2,20 op de prijs. Wil je óók dat wij actief meedenken bij het gebruik van de services, je mails en afspraken back-uppen en na openingstijden bereikbaar zijn bij urgente problemen? Dan betaal je €5,00 per persoon per maand voor de ondersteuning.

Waarom zou je het licentiebeheer van Google Workspace bij Peppix onderbrengen?

Bij ons betaal je per dag voor je verbruik. Zeg je morgen op, dan betaal je niets meer voor je abonnement. Van de commissie die wij als partner ontvangen, bekostigen we het onderhoud. Wij hanteren dezelfde prijzen als Google. Hoe meer bedrijven wij helpen, hoe meer we terugkrijgen en hoe meer ondersteuning we gratis kunnen leveren. Het onderhoud wordt in een vaste planning uitgevoerd. Voor bedrijven die een extra steun en toeverlaat nodig hebben, bieden we een aanvullend SLA pakket. Met dit pakket krijg je toegang tot de 17/7 storingslijn, hulp bij het instellen van je organisatie en het trainen van nieuwe collega’s. Denk je dat niet nodig te hebben, dan is het prima om alleen het abonnement bij ons onder te brengen. Door dat te regelen help je ons en helpen wij jou. Het betalen van je licenties doe je achteraf per maand via iDEAL, PayPal, credit card of automatische incasso.

Hoe zit het met jullie service?

Hoe zit het met jullie support?

Google Workspace bij Peppix Benelux

Wil je meer informatie?

Laat je organisatie beheren óf migreren met de hulp van Noëll. Stuur hem vandaag je vraag.

Google Workspace backups en beveiliging

Als je per ongeluk een account verwijdert, dan ben je alle data kwijt. Dat geldt ook voor accounts die worden gehackt. Met de gratis back-up service hoef jij je daar geen zorgen om te maken. Wij maken ieder uur een back-up van al je data en slaan deze beveiligd op. Die gegevens worden tot maximaal 7 jaar bewaard. Deze service zit gratis inbegrepen bij je SLA2 pakket, beschikbaar voor €5,00 per persoon per maand.

Wil je liever niet al teveel geld uitgeven aan back-ups? Let er dan op dat iedereen in je organisatie een veilig wachtwoord gebruikt en 2FA heeft ingeschakeld. Wij  helpen je bij het afdwingen van dit beleid. Ook zullen we de manier waarop bestanden worden gedeeld, uitleggen..Zo weet je dat je beslagen ten ijs komt.

Google Workspace bij Peppix Benelux

2 staps verificatie (2FA)

Met 2FA zullen je medewerkers naast een wachtwoord ook een SMS code moeten invullen. Dit werkt net zoals de tan code zoals je gewend bent van de bank of het inloggen via DigID.

Google Workspace bij Peppix Benelux

Zeg nee tegen malware en spam

Gmail filtert spam via Google’s geavanceerde algoritmes. Dit betekent in praktijk dat je bedrijf geen spam meer ontvangt van onbetrouwbare ontvangers. Dit spam-filter werkt beter dan dat van gebruikelijke methodes als SpamAssassin, ClamAV, Norton of Avast antivirus software.

Google Workspace bij Peppix Benelux

Uitgebreide rapporten

De rapporten laten zien of je collega’s een sterk wachtwoord hebben, of ze 2FA hebben ingeschakeld en hoeveel bestanden ze met de buitenwereld delen. Deze gegevens helpen je te begrijpen hoe de organisatie is ingericht en waar je op kunt letten. Binnen het ondersteuningspakket kijken we samen naar de rapporten.

Google Workspace bij Peppix Benelux

Bedrijfsinstellingen

Op organisatieniveau kunnen wij instellen dat je collega’s bestanden niet buiten de organisatie mag delen. Oók kunnen we instellen dat ze een wachtwoord op hun iPhone of Android telefoon moeten hebben ingesteld om te mogen inloggen. Deze instellingen dragen bij aan het veiliger maken van de omgeving.

De voordelen van Gmail

  • Google Mail is in je browser, in de app en via Outlook, Apple Mail en Windows Mail te gebruiken;
  • Je plant tijdens het e-mailen afspraken in, maakt notulen, deelt grote bestanden en belt met collega’s via Google Meet;
  • Spam? Dat is verleden tijd met de geavanceerde mailfilters van Google. Je kunt zelf filters toevoegen om reclame te verwijderen;
  • Preventief beveiligd tegen allerlei risico’s om dataverlies in de breedste zin te voorkomen;
  • Het hele jaar online. Er komt geen onderhoud aan te pas.

Hoe lang duurt het overstappen?

Het overzetten van de bestaande mailboxen, agenda’s en adresboeken duurt één weekend. Dit is een automatisch proces waarbij Noëll elke paar uur controleert of alles goed gaat. Tijdens het overzetten kan je gewoon doorgaan met werken in Google Workspace. Je klanten zullen er géén last van hebben dat je overstapt op Google Workspace; alles blijft werken. Langzaam zullen je oude mailberichten één voor één zichtbaar worden in Gmail. 

Overal te gebruiken

Google heeft aparte apps gemaakt voor iOS en Android. Op je computer werkt Gmail het best via je browser; maar Apple Mail en Outlook werken nét zo goed.

Bellen via Google Workspace

Google Voice is een aanvullende service binnen je Google Workspace pakket. Hiermee kun je bellen via je eigen telefooncentrale. De kosten hieronder in twee pakketten uiteengezet. Wij rekenen dezelfde prijzen als Google zelf.

Voice Starter pakket

Voor kleine bedrijven tot 10 man
10
00
Maandelijks per persoon
  • Schakel gesprekken door tussen je collega's
  • Plan telefoontjes in vanuit je agenda
  • Sluit maximaal 10 telefoonnummers aan

Voice Standard pakket

Voor bedrijven met meerdere afdelingen
20
00
Maandelijks per persoon
  • Sluit zoveel mogelijk collega's aan
  • Maak belmenu's en schakel direct door
  • Ondersteuning voor vaste telefoons (VOIP)

Google Voice demo? Bekijk hier wat je kunt verwachten.

Hoe zit het met de beveiliging?

We kunnen actief monitoren op het (per ongeluk) delen van BSN en credit card nummers; toezien op het 2FA beleid, onveilige apps blokkeren en spam in Gmail weigeren.
 

Verder kan je met de uitgebreide beveiligingsopties van Google instellen wat wel en niet is toegestaan. Zo kan de afdeling administratie haar gegevens uitsluitend met de accountant delen, terwijl de afdeling grafische vormgeving haar data met iedereen kan delen. Zo houd jij je organisatie veilig.

Google Workspace bij Peppix Benelux

Eenmalige installatiekosten

Stap over zonder gegevensmigratie.
96
00
Eenmalige installatiekosten
  • Wij voeren de aanvraag bij Google uit
  • Zorgen voor de installatie van Google Workspace
  • Koppelen je domeinnaam en zorgen voor de DNS wijziging
  • Zorgen dat jij en je collega's binnen 3 dagen kunnen inloggen

Goedkoop overstappen
zonder migratie

Heb je een nieuwe bedrijf, of wil je de oude mailtjes, afspraken en bestanden niet door ons laten overzetten? Dan bespaar je flink op de installatiekosten. Door ons alleen voor de aanvraag en de installatie in te schakelen, betaal je als bedrijf slechts eenmalig €96,00. Wij zorgen dat je binnen 3 werkdagen aan de slag kunt met Gmail, Drive, Meet en alle andere apps van Google Workspace.  Geef bij je aanvraag aan welk pakket je wilt, zodat we je aanvraag diezelfde dag kunnen starten. Al onze abonnementen zijn dagelijks opzegbaar; je zit niet vast aan een contract. 

Google Workspace bij Peppix Benelux
Video afspelen

Google Workspace migratiekosten

Hieronder zetten wij de kosten voor het overstappen op een rijtje. Je betaalt per mailbox ongeveer 40€. Verder ben je geld kwijt voor de installatie, inrichting en ondersteuning. Afhankelijk van hoe technisch je bent, zal het prijskaartje daarom kunnen verschillen. We bieden ook online trainingvideo’s aan, zodat je niet teveel betaald. 

Hoe zit het met jullie service?

Kleine organisatie

Gemiddelde migratiekosten bij 5 collega's
584
00
Gemiddelde overstapkosten
  • Huidige situatie in kaart brengen (€192.00)
  • Back-ups maken en DNS overzetten (€72.00)
  • Aanmaken en instellen Google organisatie (€96.00)
  • Oude mails en agenda's overzetten (€200.00)
  • Evaluatie en instructies rondsturen (€24.00)

Grote organisatie

Gemiddelde migratiekosten bij 50 collega's met 30 dagen support
2288
00
Gemiddelde overstapkosten
  • Huidige situatie in kaart brengen (€384.00)
  • Back-ups maken en DNS overzetten (€288.00)
  • Aanmaken en instellen Google organisatie (€192.00)
  • Oude mails en agenda's overzetten (€864.00)
  • 30 dagen support medewerkers (€560.00)
Google Workspace bij Peppix Benelux

Wat voor Google Workspace ondersteuning verwacht jij?​

Voor korte vraagjes kun je altijd bij ons terecht. Wil je dat wij  meedenken en kleine wijzigingen direct doorvoeren? Dan komt er €2,20 op de prijs. Wil je óók dat wij je (nieuwe) collega’s trainen, de instellingen aanpassen, je mails en afspraken back-uppen en na openingstijden bereikbaar zijn bij urgente problemen? Dan betaal je nog eens €2,70 per persoon per maand extra.

SLA Basis

Standaard inbegrepen.
  • Bereikbaar voor vragen over je abonnement
  • Beveelt standaard oplossingen aan vanuit Google

SLA Standaard

doordeweekse, persoonlijke ondersteuning
2
20
per account per maand
  • Persoonlijke hulp bij het onderzoeken, uitleggen en aanpassen van je organisatie
  • Maandag t/m vrijdag van 9:00 - 17:00 beschikbaar
  • Via Google Meet, e-mail en Whatsapp afspreken
  • Gratis updates en checks voor je mail en organisatie

SLA Volledig

óók in het weekend, met back-ups
5
00
per account per maand
  • Alles uit het standaard pakket, en:
  • 7 dagen per week van 6:00 tot 23:00 bereikbaar bij storingen
  • Telefonisch, via mail, Google Meet en Whatsapp afspreken
  • Gratis back-ups van Gmail, Agenda en contactpersonen tot 7 jaar lang

(*) Het standaard ondersteuningspakket heeft een minimum prijs van €25,00 per maand, het volledige ondersteuningspakket een minimum prijs van €50,00 per maand. Wil je weten wat de licenties kosten? Bekijk dan de Google Workspace prijslijst.

Wat kost de Google Workspace backup oplossing?

Wil je jouw data beveiligen tegen ransomware en archiveren voor de archiefwet? Dan biedt onze Google Workspace backup oplossing een uitkomst. Dit is gratis wanneer je een SLA Volledig pakket bij ons afneemt.

Back-ups voor de mail, agenda en contacten

Vanaf €50,00 per maand, of gratis bij het SLA Volledig pakket.
3
00
Per account, per maand.
  • Elk uur Google Mail backup.
  • Elke Google Agenda afspraak in het archief.
  • Al je Google Contacten op een veilige plek.

Back-ups voor Google Drive

Betaal per blok, bepaal zelf wat je back-upt.
25 Per 500 GB per maand
  • Backup al je Google Drive bestanden.
  • Aparte backups voor je Gedeelde Drives.
  • Kies zelf welke medewerkers je wilt backuppen.

Veelgestelde vragen

Noëll zet ze op een rijtje.

Veelgestelde vragen over je pakket

Wij rekenen €96,00 ex. BTW per uur, afgerond op €24,00 per kwartier. Je krijgt vooraf altijd een gratis kostenopgave.

Het Google Workspace Enterprise pakket geeft je de mogelijkheid om onbeperkt bestanden op te slaan. Verder kun je zelf bepalen waar je data wordt opgeslagen. Daarnaast biedt het enterprise pakket aanvullende opties om de beveiliging van je data te controleren en aan te scherpen. Op de website van Google wordt uitgebreid uitgelicht wat het verschil tussen alle abonnementen is.

Op het moment dat jij overstapt naar Google Workspace, hebben we de inloggegevens van je huidige hostingpakket nodig, zodat we de DNS gegevens kunnen aanpassen en de oude mailaccounts kunnen overzetten naar Google Workspace. Wij behandelen deze gegevens vertrouwelijk, zoals we ook in onze privacy policy hebben omschreven.

Eén mailadres staat bij Google Workspace gelijk aan één gebruiker. Als je collega Jan het mailadres [email protected] gebruikt, dan telt dit één gebruiker. Een extra alias, zoals [email protected], is gratis. Gezamenlijke mailboxen, zoals [email protected], tellen ook als één gebruiker. Bij vijf collega’s en één gezamenlijke inbox betaal je dus voor zes gebruikers. Vertrekt een van je collega’s, dan zie je dat direct terug op je factuur: Bij ons betaal je per dag voor de gebruikte licenties.

Je kunt op twee manieren opzeggen, we zetten de antwoorden hieronder uiteen.

Je samenwerking met ons beëindigen, maar Google Workspace nog steeds gebruiken
Als je om wat voor reden dan ook onze samenwerking wilt stopzetten, dan kunnen wij je abonnement loskoppelen. Op dat moment krijg jij de regie over je Google Workspace organisatie en betaal je vanaf dat moment de licentiekosten rechtstreeks aan Google. Geen probleem dus.

Het hele pakket opzeggen en overstappen op een ander systeem
Als Google Workspace je niet bevalt, dan kunnen wij je organisatie verwijderen. Ons advies is om vóór die tijd al je mails, bestanden en afspraken over te zetten naar een ander systeem, zodat je gegevensverlies voorkomt. Onze abonnementen zijn per dag aanpasbaar.

Ja. Van de aanvraag tot de installatie tot aan het opzetten en instellen van de DNS servers; Noëll heeft vanuit zijn jarenlange ervaring alle expertise in huis om je aanvraag vlekkeloos te laten verlopen.

Ja. Wij bereiden de overstap een paar dagen van te voren voor. Op die manier kunnen we op het ‘moment suprême’ de knop omzetten. Hierna zullen al je mails in Gmail binnenkomen. Je kunt hierdoor ook tijdens het overstappen blijven mailen. Een paar dagen van te voren stuurt Noëll de inloggegevens van de nieuwe Google account rond, zodat jij en je collega’s dezelfde dag nog aan de slag kunt.  Je oude mailberichten worden ondertussen overgezet – dit duurt 1 tot 3 dagen (dus: van zaterdag tot maandag).

Nee, je kunt niet meerdere Google Workspace abonnementen combineren. Je moet bij je aanvraag kiezen uit Business Starter, Business Standard of Enterprise, waar Noëll je zo goed mogelijk bij helpt. Zeg je achteraf: “dit is niet het pakket dat ik wilde”, dan kunnen we dat pakket diezelfde dag nog aanpassen naar een hoger of lager pakket. Je betaalt bij ons per dag voor je verbruik.

Als je opslagruimte tekort komt, dan heb je twee opties: je kunt je hele organisatie upgraden naar een hoger pakket, of individueel, dus per gebruiker, opslagruimte aanschaffen via Google Drive. Dat laatste doe je aan de hand van deze handleiding via drive.google.com. Voor het upgraden van het pakket moet je contact met ons opnemen.

Ja. Google Drive biedt pakketten met onbeperkte opslagruimte, de mogelijkheid om documenten, excelsheets en presentaties te maken, je computer te back-uppen, bestanden te delen en online samen te werken. Met Gedeelde Drives kun je een netwerkschijf maken die je onderling met collega’s en freelancers deelt; en met de vele integraties kun je Google Drive koppelen met de programma’s die je dagelijks gebruikt.

Dit maakt dat Google Drive een uitstekend platform is om je zaken online – vanaf ieder apparaat  – te kunnen regelen. Google Drive is beschikbaar voor Windows, MacOS, Linux, iOS en Android.

Google maakt, net zoals Office 365, gebruik van de asymmetrische beveiligingsmethode AES. Die beveiligingsmethode is zo moeilijk te kraken dat de meeste computers er jaren over doen om de bestanden te ontsleutelen. Tegelijkertijd kun je met tweestap verificatie je eigen account beveiligen tegen ongewenste toegang. Wil je bestanden beveiligd via de mail sturen, dan kun je via Gmail een (tijdelijke) link met SMS verificatie naar de ontvanger sturen. Je kunt er in Google Drive ook voor kiezen om bestanden tijdelijk met iemand te delen.

Dit maakt dan ook dat Google Workspace een veilige oplossing is om bestanden, e-mails en documenten in te verwerken en te versturen. Dat zien wij ook terug in onze samenwerking: van scholen tot advocatenkantoren, één ding hebben ze gemeen: ze zijn tevreden over Google Workspace.

Nee, er is geen proefperiode, maar wij bieden wel een 30 dagen niet goed geld terug garantie bij Google Workspace, met uitzondering van onze uren (installatie, aanvraag, migratie). Alle Google Workspace licenties zijn dagelijks aanpasbaar. Voor het opzeggen hebben wij 30 dagen nodig om je account bij Google Workspace netjes te verwijderen of over te dragen. 

Kortom:
+ Je betaalt per dag voor je licenties
+ Verwijder je vandaag een gebruiker, dan verrekenen we dat direct op de factuur
+ Aan het eind van de maand krijg je een gezamenlijke factuur voor het gebruik van de afgelopen 30 dagen
+ Niet goed, geld terug, met uitzondering van onze uren.

Het overzetten van je mailboxen, agenda’s en adresboeken duurt meestal twee dagen. De overstap plannen we bedrijven daarom op zaterdag en zondag in. Je blijft tijdens de overstap gewoon bereikbaar. Het ongemak is dat je even niet in je oude mailberichten kunt zoeken totdat het overzetten is voltooid. Noëll houdt je via de mail (en WhatsApp) op de hoogte van de ontwikkelingen, zodat je weet hoe het ervoor staat.

Jonker

Wij zijn erg tevreden met de professionele website. Ons evenement in A’dam werd een groot succes, bedankt voor jullie snelle service!

Hortifair
Kamphuis

Het is fijn om alle diensten onder één partij te brengen, bij Peppix wordt alles snel geregeld en sturen ze een keer per maand een factuur.

Kamphuis
Deliweb

Onze Facebook bedrijfspagina stelt onze klanten centraal en laat hun voortdurend in contact blijven met ons bedrijf. Wij zijn zeer te spreken over de snelle en creatieve aanpak van Peppix.

Deliweb

 
Varnish
woocommerce
PostNL
Google Analytics
Amazon Cloudfront
MariaDB
Zapier
Reeleezee