Deze handleiding biedt tips om snel aan de slag te gaan met je nieuwe Google Workspace-account.
Account activeren
Open de welkomstmail van Google Workspace. Klik op de link in de mail om je account te activeren. Volg de stappen om je wachtwoord in te stellen en je profiel te voltooien.
Heb je geen welkomstmail ontvangen, maar wel een gebruikersnaam en wachtwoord? Geen probleem! Ga naar de Google Workspace inlogpagina op accounts.google.com. Voer je nieuwe e-mailadres en wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’.
Google Workspace verkennen
Verken het systeem en maak kennis met verschillende apps zoals Gmail, Google Drive, Google Calendar en Google Meet. Klik op het ‘Google Apps’ icoon (de negen stippen) rechtsboven om toegang te krijgen tot alle beschikbare apps.
Gebruik deze checklist om aan de slag te gaan:
-
Profielfoto instellen
- Voeg een profielfoto toe aan je account. Zie voor meer informatie deze handleiding.
-
Tweestapsverificatie (2FA) instellen
- Stel tweestapsverificatie in voor extra beveiliging; bekijk de handleiding hier.
-
Wachtwoord wijzigen
- Wijzig je wachtwoord naar een sterk en uniek wachtwoord; zie handleiding.
-
Gmail instellen
- Open Gmail en stel je handtekening in; bekijk de handleiding.
-
Google Drive verkennen
- Open Google Drive en upload je bestanden.
- Maak mappen aan om je bestanden te organiseren.
-
Google Calendar gebruiken
- Plan je eerste agenda-activiteit.
- Voeg belangrijke data en afspraken toe aan je agenda.
Met deze stappen ben je goed op weg om optimaal gebruik te maken van je nieuwe Google Workspace-account.
Bekijk video
In de onderstaande video worden enkele van de stappen nog eens uitgelicht.
Meer weten? Bekijk hier de Google Workspace startershandleiding met een overzicht van de meest bekeken handleidingen.
Vragen?
Wil je meer weten, keer dan terug naar het overzicht, bekijk de officiële handleiding genaamd ‘Eerste keer inloggen in Google Workspace’ van Google (tip!) of neem contact met ons op via de klantenservice.