In deze korte handleiding laten we zien hoe je een alternatief mailadres (‘alias’) aan een bestaand Google Workspace-account toevoegt.
Stappenplan
Om aan de slag te gaan heb je de rol ‘Gebruikersbeheer‘ of hoger nodig.
Stap 1: Inloggen op de Google Beheerdersconsole
Ga naar admin.google.com > Directory > Gebruikers. Open het profiel van de gebruiker door op de naam te klikken.
Stap 2: Gebruikersgegevens openen
Klik bij ‘Gebruikersgegevens’ op het pijltje.
Stap 3: Alternatief e-mailadres toevoegen
Klik bij ‘Alternatief e-mailadres (e-mailalias)’ op het potloodje.
Vul de alternatieve e-mailadressen in en klik op ‘Opslaan’.
De alias is nu toegevoegd. De gebruiker ontvangt vanaf nu e-mails die naar dit mailadres worden gestuurd. Om ook e-mails te kunnen versturen vanaf dit mailadres, kan je collega deze handleiding volgen.
Bekijk video
In de onderstaande video worden de stappen visueel toegelicht.
Vragen?
Wil je meer weten, keer dan terug naar het overzicht, bekijk de officiële kennisbank van Google Workspace over Gmail (aanbevolen) of neem contact met ons op via de klantenservice.