Als je collega het wachtwoord is vergeten, kan een beheerder van de Google Workspace-omgeving het wachtwoord herstellen. In deze handleiding lees je de stappen.
Vereiste rollen voor wachtwoordherstel
Om een wachtwoord te herstellen, heb je ten minste de rol ‘Gebruikersbeheer’ nodig. Voor het herstellen van het wachtwoord van een Google admin-account heb je de rol Hoofdbeheerder nodig. Heb je die rol niet, dan kun je een herstelverzoek indienen bij Google via deze link.
Inloggen in het beheerdersconsole
Om in te loggen in de beheerdersconsole, ga je naar admin.google.com. Klik op ‘Directory’ > ‘Gebruikers’. Klik op ‘Wachtwoord herstellen’.
Een nieuw wachtwoord instellen
Vul een sterk, tijdelijk wachtwoord in, bijvoorbeeld ‘bIErIsOp#AltIJddOrst’, en stuur dit wachtwoord naar je collega. Vink de optie ‘De gebruiker vragen het wachtwoord te wijzigen als deze inlogt’ aan, zodat de gebruiker een nieuw, sterk wachtwoord kan instellen.
Vragen?
Wil je meer weten, keer dan terug naar het overzicht, bekijk de officiële kennisbank van Google Workspace over Gmail (aanbevolen) of neem contact met ons op via de klantenservice.