Wanneer een collega zijn of haar wachtwoord vergeet, kan een beheerder binnen de Google Workspace omgeving het wachtwoord opnieuw instellen. Hieronder wordt uitgelegd hoe je dit doet.
Om een wachtwoord aan te passen, moet je in ieder geval de rol ‘Gebruikersbeheer‘ hebben. Als het om het wachtwoord van een Google admin account gaat, is de rol ‘Hoofdbeheerder‘ vereist. Beschik je niet over deze rechten, dan kun je een herstelverzoek indienen bij Google via deze link.
Om toegang te krijgen tot het beheerdersconsole, ga je naar admin.google.com. Kies ‘Directory’ en vervolgens ‘Gebruikers’. Klik daarna op ‘Wachtwoord herstellen’.
Kies een tijdelijk, sterk wachtwoord, bijvoorbeeld ‘bIErIsOp#AltIJddOrst’, en deel dit met je collega. Vergeet niet de optie ‘De gebruiker vragen het wachtwoord te wijzigen als deze inlogt’ aan te vinken, zodat er bij de volgende login een nieuw wachtwoord ingesteld kan worden.
Vragen?
Wil je meer weten, keer dan terug naar het overzicht, bekijk de officiële kennisbank van Google Workspace over Gmail (aanbevolen) of neem contact met ons op via de klantenservice.