Google Drive Desktop is een programma waarmee je bestanden in Google Drive kunt synchroniseren met je computer. Werkt de app niet goed? Volg dan deze handleiding om problemen op te lossen.
Standaard tips
Ervaar je problemen bij het installeren of gebruiken van Google Drive Desktop? Probeer dan de volgende stappen:
- Controleer je internetverbinding: Zorg voor een stabiele internetverbinding.
- Update je besturingssysteem: Installeer de nieuwste updates voor Windows of MacOS.
- Herstart je computer: Een simpele herstart kan vaak veel problemen oplossen.
- Controleer firewall- en antivirusinstellingen: Zorg ervoor dat deze programma’s Google Drive niet blokkeren.
Problemen oplossen in Windows
1. Leeg het cache.
Leeg het Google Drive Desktop cache via deze map:
C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Google\DriveFS
Verwijder de gehele map ‘cache‘.
2. Stuur het logboek door.
Open Verkenner en ga naar de volgende locatie:
C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Google\DriveFS\logs
Voeg de recente logbestanden toe als bijlagen en stuur een e-mail naar: [email protected]
3. Installeer de app opnieuw.
Verwijder Google Drive Desktop via ‘Programma’s installeren of verwijderen’.
Na het verwijderen, open Windows Verkenner en ga naar de map:
C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Google\DriveFS
Verwijder alle bestanden in deze map.
Installeer Google Drive Desktop opnieuw met behulp van deze handleiding.
Problemen oplossen in MacOS
1. Leeg het cache.
Open Finder en ga naar de map:
~/Library/Application Support/Google/DriveFS
Verwijder de gehele map ‘cache‘.
2. Stuur het logboek door.
Open Finder en ga naar de map:
~/Library/Application Support/Google/DriveFS/logs
Voeg de recente logbestanden toe als bijlagen en stuur een e-mail naar: [email protected]
3. Installeer de app opnieuw.
Verwijder Google Drive Desktop via Finder > Programma’s. Versleep de app naar de prullenbak.
Verwijder alle bestanden in de map:
~/Library/Application Support/Google/DriveFS
Installeer Google Drive Desktop opnieuw met behulp van deze handleiding.
Problemen met Google Drive Desktop oplossen op Windows en MacOS
Logbestanden verzamelen
Open Finder en ga naar de volgende map:
~/Library/Application Support/Google/DriveFS/Logs
Voeg de recente logbestanden toe als bijlagen. Stuur deze e-mail naar: [email protected].
Google Drive Desktop opnieuw installeren
Volg deze stappen om Google Drive Desktop opnieuw te installeren:
Stap 1: Verwijder de huidige installatie
Open Finder en ga naar de map ‘Applicaties’. Verwijder de applicatie ‘Google Drive‘.
Stap 2: Verwijder resterende bestanden
Open Finder en ga naar de volgende map:
~/Library/Application Support/Google/DriveFS
Verwijder alle bestanden in deze map.
Stap 3: Installeer Google Drive Desktop opnieuw
Installeer Google Drive Desktop opnieuw met behulp van deze handleiding.
Vragen?
Wil je meer weten, keer dan terug naar het overzicht, bekijk de kennisbank van Google over Google Drive Desktop (aanbevolen) of neem contact met ons op via de klantenservice.