Automatische incasso is een gemakkelijke manier van betalen. Hiermee wordt het geld op het juiste moment afgeschreven, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over betalingen. In dit artikel lees je hoe automatische incasso werkt en hoe je het kunt instellen.
Hoe verloopt de betaling?
Wij schrijven standaard op de 1ste van de maand af. Zeven dagen voor het afschrijven van je factuur sturen wij je een rekening via e-mail. Als de incasso mislukt, proberen wij het opnieuw. Mislukt de incasso nogmaals, dan vragen wij je de factuur zelf over te maken. Dit doen wij door je een e-mail te sturen.
Automatische incasso aanvragen
Je kunt automatische incasso instellen door in te loggen, vervolgens op ‘Mijn profiel’ te klikken en daarna op ‘Incassogegevens’ te klikken. Vul daar je naam, rekeningnummer en bank in. Vanaf dat moment worden je rekeningen standaard op de 1ste van de maand afgeschreven.
Automatische incasso wijzigen
Heb je een nieuw rekeningnummer? Je kunt je rekening gemakkelijk veranderen door naar ‘Mijn profiel’ > ‘Incassogegevens’ te gaan en daar je nieuwe gegevens in te vullen. Wil je dat wij dit voor je doen, stuur ons dan een e-mail of een WhatsApp-bericht.
Automatische incasso stopzetten
Wil je automatische incasso stopzetten? Ga naar ‘Mijn profiel’ en wijzig je standaard betaalmethode naar een andere optie, bijvoorbeeld bank, PayPal of iDEAL. Vanaf dat moment zullen wij de facturen niet langer van je rekening afschrijven.